عماد دخانی استاد حوزه و دانشگاه، بر ضرورت تشکیل هسته های فرهنگی با محوریت مساجد برای مقابله با فرقه های انحرافی تاکید کرد

یزدفردا "حجت الاسلام والمسلمین عماد دخانی، استاد حوزه و دانشگاه، در جمع مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساحد استان یزد در تالار فرهنگ، اظهارداشت: معرفت و بصیرت دو ابزار اساسی برای مقابله با جریان های انحرافی و فرقه های ضاله است.


وی، کمبود عاطفه و احترام در خانواده و جامعه را از عوامل سوق یافتن جوانان به سمت فرقه های ضاله معرفی کرد و افزود: تبلیغ و ترویج اسلام ناب محمدی از راه های مقابله با فرقه های انحرافی و ضاله است.


به گفته این استاد حوزه، برخی جذابیت های ظاهری این فرقه ها مورد توجه نسل جوان قرار می گیرد و مسئولان باید برای مقابله با این فرقه های دارای برنامه باشیم.



وی، با اشاره به تاثیرات گوش دادن به موسیقی های حرامی که توسط فرقه های انحرافی ساخته می شود، اظهار کرد: گوش دادن به این گونه موسیقی ها بر اساس روایات و احادیث باعث رفتن برکت از زندگی، سوق دادن افراد به سوی اعمال منافی عفت، کوتاه شدن عمر، بیمار های روانی، عارضه های قلبی و فشار خون و همچنین باعث برهم خوردن توازن اعصاب می شود.


این استاد حوزه و دانشگاه گفت: برای مقابله این فرقه ها باید دشمن را شناخت و تا دشمن را نشناسیم معرفت به وجود نمی آید و اگر دشمن را شناختیم باید با آن مقابله کرده و از دین اسلام و آرمان های ارزشی دفاع کنیم.


گفتنی است، این همایش که با همکاری دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد و کانون تخصصی آموزش اندیشه مطهر برگزار شد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا